Saturday, May 1, 2010

Sugarcane band review....

Ini adalah sebuah band yang masih lagi Fresh tetapi mantap dan boleh di kategori manis seperti tebu.... Lagu2 yang dihasilkan amat menarik dari segi susunan melodi juga dari segi susunan lirik2 nya... Anda boleh mendengar lagu2 daripada sugarcane di laman myspace mereka.. Tetapi cuma hanya ada dua lagu sahaja.. iaitu anjakan dan juga Give Me Something... Jadi.. kalau nak dengar semua lagu2 daripada sugarcane... tunggu sahaja kemunculan EP mereka tidak lama lagi.. Dibawah ada info mengenai Band Sugarcane..... untuk menghubungi mereka.. bleh la melayari laman myspace mereka...

Band name : Sugarcane .

Genre : Pop / Punk / Alternative.

website : www.myspace.com/sugarcane01

Label type : Indie.

Members

: Muhammad Hapizan bin Muhammad Hassim (Pijan) / Vokal Guitar.
: Redha nur Khalid bin mohd khair (Red) / Drums.
: Borhannudin bin rahmat (A'an) / Guitar.
: Muhammad Zahari bin Dzulkepli (Abby) / Bass

Sejarah :
Bermula pada 3hb april 2009, bermula dengan minat yang mendalam dan pegangan muzik pop punk yang kuat, saling mengenali sesama sendiri dan tekad untuk menubuhkan sugarcane sehingga tercipta lagu pertama iaitu ANJAKAN, pada mulanya sugarcane hanya bertiga, sehingga lah berkenalan dengan guitaris di myspace iaitu a'an, semenjak dari itu sugarcane mula bergiat berjuang di gig's sekitar lembah klang, dan juga menerima jemputan-jemputan untuk private show, show kebangsaan budaya dan lain2. dan sehingga kini juga sugarcane masih lagi meneruskan perjuangan untuk meluaskan lagi muzik2 kami untuk hiburan orang ramai.


Matlamat :

Terus berjuang untuk kepuasan hati dan minat yang mendalam dan berusaha untuk menghasilkan lagu2 yang berkualiti dan menjadi siulan orang ramai, hey ho lets go!!

Lagu - lagu
: Anjakan.
: Give me something.
: Gunung Hijau.
: Ilusi pergi .
: This part of me.

So kepada sugarcane.... semoga anda terus maju jaya dalam apa yang anda bawakan... peace...

regards...
Gigszone....

No comments:

Post a Comment